Thursday, December 10, 2009

گزارشی از تجمع روز هجده آذر در دانشکده فنی


*گزارش جامع و موثقی است. ای میل نویسنده را برای کسب اجازه پیدا نکردیم

قرار نبود که به جلسه ای یا تجمعی مجوز بدن ولی دادن. یه جورایی بچه ها هم نگران بودن که با جمع شدنمون توی تالار چمران اسیب پذیر تر بشیم. میزبان انجمن اسلامی دانشکده فنی و علوم پرشکی بود. دکتر کمره ای رییس پردیس دانشکده های فنی هم با یه سری از معاون هاش توی جلسه حاضر بودن. قرار بود بعد از یه مقدار توضیح اقای دکتر کمره ای جلسه به تریبون ازاد تبدیل بشه . یه خلاصه ای از اون چیزی که من یادم مونده.
  • خواسته اصلی بچه ها استعفای دکتر فرهاد رهبر رییس دانشگاه تهران بود . این را از قبل از شروع جلسه و در تمامی اعتراض ها و تشویقهای میان جلسه و به دفعات تکرار کردند.
  • کاغذهایی که دست بچه ها بود و بین بچه ها می گشت این ها بود: مهدی بلخاری را ازاد کنید، کامران اسا را ازاد کنید، من ایرانی ام ، یا حسین میرحسین ،محمد پور عبدالله را ازاد کنید، نیلوفر اثباتی ،بهزاد نبوی و مجتبی هاشمی را ازاد کنید و....
  • چند دقیقه قبل از شروع جلسه یکی از دانشجوها رفت روی سن و یه تابلوی بزرگ از همت با این نوشته را " در زمان غیبت باید تابع محض ولایت باشید " را پشت و رو کرد و با تشویق زیاد بچه ها تایید شد. چند دقیقه بعد دو نفر این تابلو را از سن بیرون بردن. البته مجری اضافه کرد که از نظر ما " بسیجی واقعی همت بود و باکری".
  • دکتر کمره ای گفت که قرار بوده هیچ کسی بدون کارت وارد دانشگاه نشه ولی بابت این که صبح دوشنبه شاهد بودیم که "یه مقدار" این ازش تخطی شده متاسفه. که بچه ها با شدت زیاد اعتراض کردن و حرفش را عوض کرد و گفت " خوب حالا خیلی رعایت نشده" .
  • اعلام شد که هماهنگی های لازم برای یک عصر کامل تریبون ازاد در هفته اینده در دانشکده انجام شده که موضوعات پیرامون 16 و 17 اذر را پیگیری کنه.
  • از دانشجوی یک تریبون ازاد : یاد دوستان دانشجو نباید فراموش بشه .
  • ازدانشجوی یک تریبون ازاد : سخن دکتر شریعتی که امروز وقتی در این داشنگاه ویران شده که حرمت دانشجو به وحشیانه ترین شکل و وقیحانه ترین حد شکسته شد حرف خیلی هامون هم هست: من از ناله خسته شدم. بعد از این دیگر نخواهم نالید . از این به بعد فریاد خواهم زد.
  • از دانشجوی دو تریبون ازاد :مشکل امروز این است که در جمهوری اسلامی فرق بین ولایت معصوم با ولایت فقیه داره قاتی می شه. قرار بوده این انقلاب ما را به اخلاق نزدیک کنه . چه جوری گاز اشک اور می خواد اخلاق بیاره. اقای مسول دانشگاهی که در قالب من مسولم و معذور چه می خواهی بکنی با سکوتت. اخلاق کجا رفته.
  • ازدانشجوی سه تریبون ازاد : اگه تجاوز ، زدن دانشجو ،شکوندن در دانشکده اسلامه ، ما این اسلام را قبول نداریم. (دست و تشویق بچه ها و صدای بلند :ازادی ،ازادی) کمترین کار در قبال این بی حرمتی محاکمه فرهاد رهبر در اینجا است.
  • ازدانشجوی پنج تریبون ازاد : رو به دکتر کمره ای:حضرت علی بعد از باز کردن خلخال از پای زن یهود فرمود که در جکومت اسلام بجا است که مسلمانی به این دلیل بمیرد . اقای دکتر انچه دیروز در این دانشکده اتفاق افتاد شما هم مسولش هستید.
  • ازدانشجوی پنج تریبون ازاد : اون اراذلی که از بیرون می یان و دانشجو را می زنن و بعد می رن را حالا به کنار. چرا این عده ای از دانشجوهایی که از این فرصت ها استفاده می کنن و دست و باتوم روی دانشجوهای دیگه بلند می کنن را بی اعتنا ازشون می گذرین. ما اینها را دیدیم . چرا کمیته انضباطی فقط برای یه طیف خاصه و با این نوع دانشجوها برخورد نمی شه.
  • اینجا دکتر کمره ای جلسه را ترک کرد به دلیل اینکه یکی از بچه ها گفت که اقای دکتر اگه شما می گید که اقای رهبر شما را انتخاب کرده یعنی مزدور در مزدور و این توجیه شما نیست. بچه ها در حد یکی دو دقیقه تشویق کردن و دکتر هم قهر کرد.
  • ازدانشجوی هفت تریبون ازاد : درسته که استبداد صدای ما را نخواهد شنید اما گرگها خوب بدانند، در اين ايل غريب /گر پدر مرد، تفنگ پدري هست هنوز /گرچه مردان قبيله همگي کشته شدند/ توي گهواره چوبي پسري هست هنوز
  • نماینده انجمن اسلامی : در تمامی نشریه ها ،بردها و تریبونهای انجمن خواسته مون که پیگیری جرمهای دکتر رهبر در اتفاقات چند ماه اخیر و هتک حرمت دانشجو را ادامه خواهیم داد. ما می خواهیم بدونیم چرا دوستان ما در دانشگاه نشون شدند و به خونه نرسیدن. کجا هستن. ما باید پیگیر دوستان دستگیر شده مون باشیم. تک تکمون.
  • و اخرین فرد در تریبون ازاد یه بسیجی بود که گفت بعنوان نماینده بسیج حرف نمی زنه ولی بعنوان یه دانشجوی بسیجی که در میانجی گری این روزها کتک خورده گفت برنامه 16 اذر بسیج با مجوز بوده و از یک ماه پیش با دانشگاه هماهنگی هاش انجام شده بود. و اگه منصف باشیم باید قبول کنیم که بسیج دانشگاه خیلی سعی کرد میانجی دانشجوها و غیر دانشجو ها باشه. که بچه ها به نشونه اعتراض به حرفهای این دانشجو شروع کردن جلسه را ترک کردن و من دقیق اخر حرفهاش را نفهمیدم.
  • در اخر بچه های انجمن گفتن که اون عده ای که این دو روز به دانشگاه حمله کردن بیرون درهای دانشگاه منتظر ما هستن. لطفا برای جلوگیری از هزینه بیشتر بدون تجمع در بیرون درهای دانشکده از دانشگاه برید بیرون.

No comments:

Post a Comment