Thursday, December 10, 2009

بسم الله الرحمن الرحیم

الملک یبقی مع الکفر و لا یبقی مع الظلم

بیانیه انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه تهران و علوم پزشکی تهران

پیرامون تکرار اتفاقات تلخ ۱۶ آذر ۳۲ در پنجاه و ششمین سالگرد آن

شانزده آذر هر سال یاد آور شهادت سه آذر اهورایی جنبش دانشجویی حق طلب ایران مصطفی بزرگ نیا٬ آذر شریعت رضوی و احمد قندچی در شانزدهم آذر ماه سال سیاه ۱۳۳۲ یعنی نزدیک به چهار ماه پس از کودتای ننگین ۲۸ مرداد است. کسانی که بدون ترس از جان خود در برابر ماموران رژیم ستم شاهی ایستادند و با شهامتی مثال زدنی انزجار خود را از شخص اول مملکت و قدرت های نفرت انگیز حامی اش فریاد زدند. شهامتی که باعث شد نام این سه تن برای همیشه در ذهن دانشگاهیان ایران باقی بماند وآن ها را دانشجویان همیشه ی دانشگاه تهران نگه دارد.

شانزدهم آذر امسال را اما در حالی پشت سر گذاشتیم که اتفاقات بی نظیری در تاریخ دانشگاه در این روز رخ داد. اگر در شانزدهم آذر ۳۲ این ماموران مزدور حکومت بودند که به زور اسلحه به دانشگاه ریختند و حرمت نهاد مقدس دانشگاه را شکستند. امسال اما این مسولان دانشگاه تهران بودند که با علم به تمام اتفاقاتی که ممکن است بیفتد اجازه ورود گروه های مختلفی از غیر دانشجویان طرفدار دولت را از پایگاه ها و پادگان ها به دانشگاه صادر کردند. این افراد که با بیش از پانزده اتوبوس و مینیبوس از نقاط مختلف شهر تهران به دانشگاه آورده شده بودند با کارت هایی که روی آن ها عنوان «جشن الغدیر» حک شده بود وارد دانشگاه شدند. در شرایطی که در هر یک از در های ورودی دانشگاه نیروهای متعدد انتظامات به کرات کارت های دانشجویان را بررسی می کردند و حتی مانع ورود دانشجویان فاقد کارت با هولوگرام جدید می شدند این افراد که از لحاظ ظاهری به صورت مشخصی با دانشجویان تفاوت داشتند به راحتی وارد دانشگاه می شدند.

دیروز دانشگاه تهران شاهد حضور نیروهایی بود که مجهز به گاز اشک آور گاز فلفل٬باتوم الکتریکی٬ چماق٬ چاقو و میلگرد بودند و بی رحمانه به دانشجویان حمله میبردند و از همه ی این ابزار ها که انحصار استفاده برخی از آنها در دست نیروهای امنیتی و انتظامی است بر علیه دانشجویان استفاده کردند و نهایتا پس از قربامی کردم مذهب و عدالت و انسانیت معاویه وار نماز فتح خواندند.

دیروز برای اولین بار در سر در دانشگاه تهران مذهب در قالب پارچه سفید و بزرگ تبریک عید غدیر٬ ابزاری شد برای پنهان کردن انبوه نیروهای نظامی از چشم مردم تا مبادا مردم محاصره فرزندانشان در چنگال نیروهای امنیتی و انتظلمی را ببینند.

دیروز دانشگاه تهران شاهد انتقال سرکوی خیابانی مردم به دانشگاه و اقدام عملی برای حذف فرزندان ملت بود.

دیروز دانشگاه تهران شاهد ضرب و شتم و بازداشت فرزندان خود٬ تنها بهجرم حضور در دانشگاه در روز «دانشجو» بود.

دیروز دانشگاه تهران شاهد آن بود که چگونه نیروهای معلوم الحال به دفتر انجمن اسلامی دانشجویان دانشکده فنی یورش بردع٬ اعضای انجمن را مورد ضرب و شتم قرار داده٬ اموال انجمن را تخریب کرده(به راستی مگر اموال انجمن اسلامی و شیشه های دانشگاه اموال عمومی نیست؟)و بی مهابا بر فراز دانشکده فنی پرچم فتح به اهتزاز در آوردند.

دیروز دانشگاه تهران شاهد آن بود که چگونه با وانت و بلندگو وارد دانشگاه شدند و نوحه خواندند وسینه زندند؛چگونه بر پیکره ی زخمی دانشگاه زخمی چند باره زدند و فرزندان ملت را آماج چکمه های خود قرار دادند.

دیروز دانشگاه تهران شاهد آن بود که چگونه اهمال در برخورد سخت و قاطع با آمران حمله به کوی دانشگاه در ۱۸ تیر ۱۳۷۸ و پس از آن ۲۵ خرداد ۱۳۸۸٬ مسولان و نیروهای خشونت طلب و سرکوبگر را در حمله به حریم دانشگاه و شکستن حرمت شهدای دانشجو در روز دانشجو جری کرده است.

دیروز دانشگاه تهران شاهد دانشجویانی بود که علیرغم همه تهدید ها و همه تدبیر ها برای خالی کردن صحن دانشگاه از حضور آن ها به صورت کاملا خودجوش به رسالت تاریخی خود یعنی فریاد کردن ظلم و بی عدالتی عمل کردند و نشان دادند که حقیقتا دانشگاه زنده است و زنده خواهد ماند تا همچون همیشه ندای آرمان خواهی و عدالت طلبی و آزادی خواهی ملت ایران باشد.

دیروز دانشگاه تهران شاهد آنبود که علیرغم آن همه برخورد امنیتی و انضباطی و قضایی در طول چند ماه گذشته و ان همه محروم از تحصیل و ممنوع الورود ...هیچ تسلیم و مرعوب نشده است و همچنان هدالت علوی را فریاد میکند.

هیچ وجدان بیداری بر نمیتابد که این جماعت برای جشن غدیر مولای متقیان آمده اند٬ چراکه رهروان آن اما همام هیچ گاه جواب سخن را با دشنام و حمله و سلاح ندادند و نمیدهند و هیچ کسی باور نمیکند که به گفته ی برنامه ی دروغ پراکن بیست و سی این هیئت آشوبگر برای آمریکا ستیزی آمده باشند چرا که استکبار ستیزی با استکبار آفرینی جور در نمیآید و آمریکا ستیز هرگز دانشجویان بی دفاع را در خانه ی خودشان مورد ضرب و شتم قرار نمیدهد. اینان آمده بودند تا به تاسی از سر دسته های خودشان در بیرون از دانشگاه دانشجویان دختر و پسر را کتک بزنند و آنان را بترسانند؛ بلکه صدایشان در گلو خفه شود٬ غافل از اینکه « یریدون ان یطفووا نور الله بافواههم و یابی الله الا ان یتم نوره ولو کرده الکافرون»(همواره می خواهند نور خدا را با سخنان باطل [و تبلیغات بی پایه] خود خاموش کنند ولی خدا جز اینکه نور خود را کامل کند٬ نمیخواهد. هرچند کافران خوش نداشته باشند(سوره توبه٬ آیه ۳۲) باز هم به بیراهه رفتند و این درمان درد نیست.

خطابمان به همه مسوولان است؛ آن هایی که در رسیدگی به پرونده کوی دانشگاه اهمال کردند و کار را به جایی رساندند که اگر دیروز در ظلمت شب به دانشجویان حمله میکردند و همه ابا داشتند که مسئولیتش را بپذیرند و هر کس مسئولیت را به دیگری حواله می کرد اما میروز به جایی رسیدند که در روز روشن به خانه ی دانشجویان حمله میکنند و به نام دانشجو در روز دانشجو٬ دانشجوی مظلوم حقیقی را مورد ضرب و شتم قرار میدهند و دانشگاه را هتک حرمت مینمایند و مسئولیتش را نیز با افتخار میپذیرند.

این هم نشان لیاقتی دیگر بر سینه ی بی کفایت مدیریت دولت حاضر که در روز دانشجو دانشجویان را زدند و تاریخ را دوباره تکرار کردند.

به راستی آیا این همه هزینه و از دست رفتن همین یک ذرع اعتماد باقی مانده را برای به دست اوردن چند دقیقه برنامه تلویزیونی و چند عکس فدا میکنید؟ شمایی که به اسانی آبروی مومنان را میریزید و به آن ها افترا و بهتان میزنید و دروغ میگویید٬ اگر بیست نفر هم جمع میکدید میتوانستید در این روزگاری که همه رسانه های ملی منحصر به شماست آن را طوری جلوه دهید که هزاران نفر بوده اند.

انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه تهران و علوم پزشکی تهران با محکوم کردن این حرکت شنیع گروهی بی نام و نشان که بسیاری از آن ها اصولا دانشجوی دانشگاه تهران نبودند و بدون مجوز اقدام به برگزاری تجمع و حمله به دانشجویان کردند مسئولیت تمام این بی حرمتی به دانشجویان را به طور مستقیم متوجه مسئولان دانشگاه تهران و شخص فرهاد رهبر می داند که زمینه ی حضور جمعی از افراد غیر دانشجو را در روز دانشجو فراهم کرده است. افرادی که با خود اسپری فلفل و باتوم و میاگرد برای ضرب و شتم دانشجویان وارد دانشگاه کردند. افرادی که مسجد دانشگاه تهران را هم بلد نبودند٬ افرادی که هیچ وقت در دانشگاه نماز نخواندند تا قبله را بلد باشند و افرادی که از هیچ توهین و خشونتی الا نداشتند. آقای رهبر که در اظهارات برخی فرماندهان نظامی تهران اخیرا به عنوان کسی که درخواست ورود نیروهای نظامی به کوی دانشگاه را در واقعه اسف بار ۲۵ خرداد داده بود٬ مطرح شده این بار اگر نگوییم خود به قصد انتقام گیری از دانشجویان این جمعیت را سازمان دهی کرده یا با طرح «سرکوب از درون» افراطیان در برابر دانشجویان در روز دانشجو همدست بوده است در خوش بینانه ترین تحلیل با بی مبالاتی دانشجویان را در معرض خطر قرار داد.گویی تا روزی که فرهاد رهبر رییس دانشگاه تهران است کسی روز خوش نخواهد دید.

لذا انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه تهران و علوم پزشکی تهران مصرانه خواهان استعفای فرهاد رهبر و رسیدگی به اتهامات وی در یک دادگاه صالح است و حضور چنین افراد دارای سؤنیتی را که همه چیز را با دید امنیتی میبینند بیش از این در راس دانشگاه تهران به صلاح نمیبیند.

والعاقبه للمتقین

انجمن اسلامی دانشجویان

دانشگاه تهران و علوم پزشکی تهران

No comments:

Post a Comment